gkat_14_1406_page_1_image_0001

Για τη γιαγιά Ευαγγελία

ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ

Μια παράσταση βασισμένη σε αδημοσίευτο κείμενο του Μάνου Ελευθερίου. Οι «Ξένες πόρτες» ανεβαίνουν σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη με τη Νένα Μεντή στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

2-cpatroklos-skafidas-5781-192-196

Η «Ορέστεια» σε τρεις αναγνώσεις

ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ

Μοιάζει με ιστορία τρόμου γεμάτη μίση, εκδίκηση, φονικά, αίμα. Με έντονη δράση, σασπένς και συναισθηματικές εκρήξεις. Η «Ορέστεια» του Αισχύλου, η μοναδική σωζόμενη αρχαία τριλογία από την κλασική αθηναϊκή δραματουργία που πρωτοπαρουσιάστηκε το 458 π.Χ., αποτελείται από τις τραγωδίες «Αγαμέμνων», «Χοηφόροι» και «Ευμενίδες».

thanos_samaras_xrysippos_site_20_photo_thomas_daskalakis

Λούτρινο αντικείμενο του πόθου, χωρίς βαρύτητα

ΜΑΤΙΝΑ ΚΑΛΤΑΚΗ

Οι μύθοι είχαν πάντα κανονιστικό ρόλο. Μέσα από ιστορίες όπου συναντώνται θεοί, ημίθεοι, ήρωες και απλοί άνθρωποι εξετάζονταν ένα πλήθος καταστάσεων και η έκβασή τους ανάλογα με τις επιλογές των πρωταγωνιστών τους. Ο Λάιος ερωτεύθηκε τον Χρύσιππο, γιο του Πέλοπα, στο παλάτι του οποίου ζούσε εξόριστος. Σύμφωνα με μία εκδοχή του μύθου, ο Λάιος βίασε τον πανέμορφο έφηβο.

07giannoula11

Η «Γιαννούλα» στο σανίδι

ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ

Την τραγική ιστορία της «Γιαννούλας της Κουλουρούς» μεταφέρει στο θέατρο ο Γιώργος Παπαγεωργίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Είναι η ιστορία μιας γυναίκας που γεννήθηκε το 1868 στην Ανω Πόλη της Πάτρας, πωλούσε κουλούρια για να ζήσει και είχε καημό να παντρευτεί. Εξαιτίας της ελαφριάς νοητικής υστέρησης που τη χαρακτήριζε, έγινε πολλές φορές αντικείμενο χλευασμού. Επί δεκαετίες, κάθε Τσικνοπέμπτη αναβίωνε ο «γάμος της Γιαννούλας».

gkat_15_0706_page_1_image_0008

«Πλανήθηκε» το ΥΠΠΟ στον Ορχομενό Αρκαδίας

ΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Το αρχαίο θέατρο Ορχομενού Αρκαδίας κανονικά δεν θα έπρεπε να μας απασχολεί. Οχι γιατί δεν του αξίζει η προβολή, αλλά επειδή γνωρίζαμε ότι έχει ξεκινήσει η διαδικασία αποκατάστασής του, τουλάχιστον σε επίπεδο μελετών.

gkat_15_0506_page_1_image_0007

Σύγχυση ή «μαγειρέματα»;

ΓΙΩΤΑ ΣΥΚΚΑ

Καλά, ο Κώστας Βαρώτσος «δεν κατάλαβε» τι ήθελε να πει η υπουργός Πολιτισμού. Ούτε και ο Στάθης Λιβαθινός; Δεύτερο λάθος της Μυρσίνης Ζορμπά, έπειτα από εκείνη την ιστορία του Μαρτίου και την πρότασή της να πάει ο «Δρομέας», το εμβληματικό γλυπτό, στα Σκόπια. 

asylo123

Site-specific θέατρο στο Ασυλο Ανιάτων

ΜΑΤΙΝΑ ΚΑΛΤΑΚΗ

Από τη δεκαετία του ’80 έως τις μέρες μας αυξάνονται σταθερά οι παραστάσεις που επενδύουν στη δυναμική του μη θεατρικού χώρου, κτιρίων και τόπων εντός του αστικού ιστού, σε βιομηχανικά συγκροτήματα ή στο φυσικό περιβάλλον. Η επιλογή τους αφορά την απελευθέρωση από τους περιορισμούς του χώρου που έχει φτιαχτεί ειδικά για παραστάσεις, την αποδέσμευση των καλλιτεχνών από τη συμβατική υποκριτική και σκηνική ερμηνεία, αλλά και την έκθεση των θεατών σε διαφορετικά από τα συνήθη ήθη πρόσληψης.

Περισσότερα