Νέος εξοπλισμός σε διαλυμένα λεωφορεία

Νέος εξοπλισμός σε διαλυμένα λεωφορεία

3' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Γιατί να θέλει κανείς να τοποθετήσει καινούργιο προφυλακτήρα σε αυτοκίνητο που κατευθύνεται για απόσυρση; Με την ίδια λογική, γιατί τοποθετήθηκε υπερσύγχρονος εξοπλισμός σε κατεστραμμένα, ακινητοποιημένα και προς αποχαρακτηρισμό (απόσυρση) λεωφορεία των ΟΣΥ; Για κάποιον άγνωστο λόγο, εξοπλισμός της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου τοποθετήθηκε σε οχήματα που βρίσκονταν διαλυμένα στα αμαξοστάσια. Με αφορμή τη μεταφορά του αμαξοστασίου του Ελληνικού (ή μάλλον το μοίρασμα των οχημάτων που στάθμευαν εκεί στα υπόλοιπα αμαξοστάσια της Αττικής), οι γερανοί πήραν φωτιά και ξεκίνησαν τη μετακίνηση των παλαιών οχημάτων προς το αμαξοστάσιο στο Θριάσιο, το οποίο φιλοξενεί κυρίως ακινητοποιημένα λεωφορεία. Κατά τη διαδικασία διαπιστώθηκε ότι ορισμένα ήταν πλήρως εξοπλισμένα με τα μηχανήματα της τηλεματικής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Τη στιγμή που η εταιρεία έπρεπε –μέσω του αναδόχου που τα είχε ασφαλίσει– να αντιμετωπίσει τις συνεχείς καταστροφές νέων επικυρωτικών μηχανημάτων από βανδάλους, πέταγε στον κάλαθο των αχρήστων αχρησιμοποίητα επικυρωτικά, που τοποθετήθηκαν σε… διαλυμένα οχήματα.

Νέος εξοπλισμός σε διαλυμένα λεωφορεία-1

Οι ΟΣΥ πετούν στον κάλαθο των αχρήστων αχρησιμοποίητα επικυρωτικά μηχανήματα που τοποθετήθηκαν σε κατεστραμμένα οχήματα, ενώ υπάρχει ανάγκη να εξασφαλιστεί εξοπλισμός που θα αντικαταστήσει ό,τι καταστρέφεται κάθε τόσο από βανδάλους.

Μέχρι στιγμής, παραμένει άγνωστος ο ακριβής αριθμός των παλαιών οχημάτων που φέρει νέο εξοπλισμό, ο οποίος τοποθετήθηκε στα λεωφορεία αφότου αυτά είχαν ακινητοποιηθεί, σύμφωνα με καταγγελίες των εργαζομένων των ΟΣΥ. Στην παρούσα φάση οδεύουν προς αποχαρακτηρισμό (σ.σ. διαδικασία αντίστοιχη της απόσυρσης) 355 λεωφορεία από τα συνολικά 2.023 που αποτελούν τον στόλο των ΟΣΥ. Από τα εναπομείναντα 1.668 λεωφορεία ένα μέρος δεν κυκλοφορεί, καθώς εμφανίζει ελλείψεις σε ανταλλακτικά, τα οποία η εταιρεία δεν μπορεί να προμηθευτεί λόγω έλλειψης πόρων. Δηλαδή ένας αριθμός οχημάτων θα μείνει ακινητοποιημένος στα αμαξοστάσια, χωρίς ωστόσο να αποχαρακτηρίζεται.

Στο μεταξύ, κατά τη χθεσινή ημέρα έκλεισε η αυλαία του πολύπαθου αμαξοστασίου στο Ελληνικό, που σφραγίστηκε προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες στο παλιό αεροδρόμιο. Χθες, οι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος ότι όσοι παρέλαβαν τα οχήματα από το Ελληνικό θα πρέπει στη λήξη της βάρδιας να τα οδηγήσουν σε κάποιο άλλο αμαξοστάσιο ανάλογα με τις οδηγίες που τους έχουν δοθεί. «Σήμερα (σ.σ. χθες) Τετάρτη 20/6 είναι η τελευταία ημέρα λειτουργίας του αμαξοστασίου του Ελληνικού και από την Πέμπτη 21/6 εφαρμόζεται νέο σύστημα δρομολόγησης. Συγκεκριμένα, ορίζεται ότι μετά την έξοδο των οχημάτων από το αμαξοστάσιο Ελληνικού από ώρα 4 π.μ. κανένα όχημα δεν θα επιστρέψει έστω και αν βρίσκεται σε κατάσταση βλάβης, αλλά θα κατευθύνεται στο αντίστοιχο αμαξοστάσιο υποδοχής», επισημαίνεται στη σχετική επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου των ΟΣΥ Γεωργίου Γλυκού, προς τους διευθυντές και υποδιευθυντές του αμαξοστασίου του Ελληνικού.

Νέος εξοπλισμός σε διαλυμένα λεωφορεία-2

Το αμαξοστάσιο του Ελληνικού, που λειτουργούσε από τα μέσα της δεκαετίας του 1980, είχε παραχωρηθεί στην τότε ΕΑΣ (Επιχείρηση Αστικών Συγκοινωνιών) από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας για 99 χρόνια. Εκτείνεται σε 62.780 τ.μ., όπου στάθμευαν 406 λεωφορεία και απασχολούνταν περίπου 800 άτομα. Τα ενεργά οχήματα που εγκατέλειψαν χθες το Ελληνικό ανέρχονται σε 325, εκ των οποίων τα 178 είναι αρθρωτά (12 μέτρων). Αρχικώς, ο σχεδιασμός ήθελε τη μεταφορά του ενεργού στόλου σε άλλα τρία αμαξοστάσια (Ανθούσα, Ανω Λιόσια, Βοτανικός), αλλά στην πορεία διαπιστώθηκε ότι η χωρητικότητά τους είναι περιορισμένη και φαίνεται ότι θα κατανεμηθούν και σε επιπλέον αμαξοστάσια (π.χ. Πειραιά και Μπραχαμίου).

Απεργίες εργαζομένων

Οι εργαζόμενοι προχωρούν από την προηγούμενη εβδομάδα σε απεργιακές κινητοποιήσεις, αντιδρώντας στην απομάκρυνση του στόλου από το Ελληνικό. Οπως επισημαίνουν, η δρομολόγηση των οχημάτων από άλλα αμαξοστάσια θα κοστίσει πολύ ακριβά στις ΟΣΥ. Και αυτό διότι, όπως εξηγούν, προστίθενται και τα «νεκρά» οχηματοχιλιόμετρα, δηλαδή τα διανυόμενα χιλιόμετρα χωρίς επιβάτες. «Δηλαδή θα πρέπει ένα λεωφορείο, για να εκτελέσει δρομολόγια στα νότια προάστια, να ξεκινήσει από το αμαξοστάσιο του Βοτανικού ξοδεύοντας χωρίς λόγο περίπου 30 λεπτά, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στην εκτέλεση δρομολογίων, ενώ καταγράφεται και σημαντική απώλεια καυσίμων», εξηγούν στην «Κ» εργαζόμενοι της ΟΣΥ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή