Επιστροφή στον τόπο του εγκλήματος

Επιστροφή στον τόπο του εγκλήματος

6' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Ελεν Γκρέις, ο Βίλιαμ Βίστιν, ο Τζον Ρέμπους, ο Λούντβιχ Λιχτ, ο Καμίγ Βεροβέν, ο Αλεξ Κρος, έξυπνοι, σκληροί, αποφασισμένοι, ακούραστοι και… χάρτινοι διώκτες του εγκλήματος, με πολλές επιτυχίες στο ενεργητικό τους, ορκισμένους εχθρούς, αλλά και φανατικούς οπαδούς ανάμεσα στους βιβλιόφιλους του πλανήτη. Τις τελευταίες εβδομάδες στις προθήκες των βιβλιοπωλείων, όπου η αστυνομική λογοτεχνία κατέχει περίοπτη θέση, έχουν «επιστρέψει» πολλοί δημοφιλείς ντετέκτιβ, αναλαμβάνοντας δράση σε νέες υποθέσεις. Λαμβάνοντας υπόψη τον διαθέσιμο χώρο, που επιβάλλει περιορισμό στον αριθμό των βιβλίων που μπορούμε να παρουσιάσουμε, επιλέξαμε να ακολουθήσουμε έξι από αυτούς καθώς βαδίζουν στα χνάρια των δολοφόνων.

ΓΙΟΡΝ ΛΙΡ ΧΟΡΣΤ

Αδιέξοδο

μτφρ.: Δέσποινα Παπαγρηγοράκη

εκδ. Διόπτρα, σελ. 504

Ο επιθεωρητής Βίλιαμ Βίστιν είναι μάλλον ο πιο συμβατικός, συνηθισμένος, βαρετός ίσως από όλους τους ντετέκτιβ των αστυνομικών μυθιστορημάτων που έπεσαν στα χέρια μου τελευταία. Δεν έχει ψυχολογικά προβλήματα, δεν είναι εξαρτημένος από το αλκοόλ, δεν έχει τραυματικές σεξουαλικές σχέσεις. Προσεγγίζει τη δουλειά του χωρίς δράματα, μεθοδικά και σοβαρά και διατηρεί μια υγιή σχέση με τη δημοσιογράφο κόρη του, Λίνε. Σύντομα θα γίνει παππούς ενός μικρού κοριτσιού, αλλά μέχρι τότε, η καινούργια φίλη της Λίνε θα γίνει η αιτία να φτάσει στα χέρια του ένα περίστροφο που θα τον βοηθήσει να ξετυλίξει ένα μπερδεμένο κουβάρι φόνων φαινομενικά ασύνδετων μεταξύ τους. Ο Νορβηγός Γιορν Λιρ Χορστ εργάστηκε ως αστυνομικός για περίπου μία δεκαετία πριν περάσει στη συγγραφή. Τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε 26 χώρες και στη συλλογή του έχει αρκετά βραβεία. Η γραφή του είναι μετρημένη, ακριβής, χωρίς υπερβολές και εξάρσεις και γι’ αυτό ελκυστική. Η αστυνομική έρευνα είναι σε πρώτο πλάνο, αλλά δεν λείπει ο προβληματισμός για κοινωνικά φαινόμενα της σύγχρονης Νορβηγίας.

ΜΑΘΙΟΥ ΤΖΕΪ ΑΡΛΙΤΖ

Μ’ αγαπά, δεν μ’ αγαπά

μτφρ.: Ελενα Κατσαΐτη

εκδ. Διόπτρα, σελ. 424

Η έβδομη περιπέτεια της σκληροτράχηλης, ασυμβίβαστης επιθεωρήτριας του Σώματος Σοβαρών Εγκλημάτων του Σαουθάμπτον Ελεν Γκρέις. Αφού κατόρθωσε να βγει ζωντανή από το κολαστήριο του Χόλογουεϊ, η Ελεν πρέπει να ξαναβρεί τον εαυτό της και ταυτόχρονα τη δύναμη να σταματήσει τη δολοφονική μανία μιας νεαρής που σκορπίζει τον θάνατο στους δρόμους τους Πόρτσμουθ. Μετά την κλειστοφοβική ατμόσφαιρα του προηγούμενου βιβλίου του Αρλιτζ «Φτου και βγαίνω», στο «Μ’ αγαπά, δεν μ’ αγαπά» η δράση εκτυλίσσεται στην αγγλική εξοχή, αδιάκοπη, ξέφρενη και αιματηρή.

ΙΑΝ ΡΑΝΚΙΝ

Ο διάβολος μόνο ξέρει

μτφρ.: Νάντη Σακκά

εκδ. Μεταίχμιο, σελ. 464

Το «κουλτουριάρικο» Εδιμβούργο, η πανέμορφη πρωτεύουσα της Σκωτίας, όταν πέφτει το σκοτάδι αποκαλύπτει ένα πρόσωπο σημαδεμένο από τις λεπίδες του υποκόσμου, διάτρητο από τις σφαίρες των γκάνγκστερ, σκοτεινό σαν το βλέμμα των αφεντικών της νύχτας. Ο επιθεωρητής Τζον Ρέμπους, συνταξιούχος πια, ανασκαλεύει ανεξιχνίαστες υποθέσεις, όταν δεν ανησυχεί για τη σκιά στον πνεύμονα που έδειξαν οι πρόσφατες ακτινογραφίες του. Ομως, ο γερόλυκος Μπιγκ Τζερ Κάφερτι τριγυρίζει ακόμη στα παλιά λημέρια και οι δύο γερόλυκοι δεν θα μπορέσουν να αποφύγουν άλλη μια σύγκρουση. Φέτος, ο Τζον Ρέμπους, ο αναιδής, ξεροκέφαλος και, φυσικά, ικανότατος επιθεωρητής του Ιαν Ράνκιν, κλείνει τα είκοσί του χρόνια. Σε έναν καμβά στον οποίο συναντώνται η πολιτική διαφθορά, το διεθνές οικονομικό έγκλημα, το ξέπλυμα «βρώμικου» χρήματος και η αποφορά του υποκόσμου, ο Ράνκιν υφαίνει ένα περίπλοκο μυστήριο με τη δεξιοτεχνία της πένας και της πείρας του.

ΤΟΜΑΣ ΕΝΓΚΣΤΡΟΜ

Νότια της Κόλασης

μτφρ.: Γρηγόρης Κονδύλης

εκδ. Μεταίχμιο, σελ. 438

«Ο Ρον Χάριμαν δεν τηρεί τις υποσχέσεις του. Με εκμεταλλεύτηκε και μου ράγισε την καρδιά. Δεν θέλω να ζω πια». Η τελευταία ανάρτηση στο Facebook του 16χρονου Κρίστοφερ Γουαρσίνσκι, λίγο πριν εντοπιστεί νεκρός στο δωμάτιο ενός φτηνού μοτέλ στο Μπέαρ Κρικ της Πενσιλβάνια, δεν αφήνει καμία αμφιβολία. Πρόκειται για αυτοκτονία –με ενδοφλέβια χρήση ηρωίνης– για την οποία ο νεαρός σε αυτό το ιδιότυπο «σημείωμα αυτοκτονίας» κατηγορεί τον υποψήφιο των Δημοκρατικών για το Κογκρέσο, ο οποίος αρνείται οποιαδήποτε σχέση με τον αυτόχειρα. Καλεί τον παλιό γνωστό του και νυν στέλεχος ιδιωτικής εταιρείας ερευνών Τζέι Τι και του αναθέτει να καθαρίσει το όνομά του. Η πρώτη κίνηση του Τζέι Τι είναι να φέρει στις ΗΠΑ από το Βερολίνο τον πρώην πράκτορα της Στάζι και νυν ανεξάρτητο ερευνητή Λούντβιχ Λιχτ. Το τέταρτο βιβλίο του Σουηδού συγγραφέα Τόμας Ενγκστρομ –και δεύτερο της σειράς με πρωταγωνιστή το Λιχτ– ήταν υποψήφιο για το βραβείο της σουηδικής ακαδημίας αστυνομικής λογοτεχνίας. Συνδυάζει τα στοιχεία της αστυνομικής περιπέτειας και του πολιτικού θρίλερ και η δομή του μοιάζει βγαλμένη από συναρπαστική τηλεοπτική σειρά.

ΠΙΕΡ ΛΕΜΕΤΡ

Ανν

μτφρ.: Κλερ Νεβέ

εκδ. Μίνωας, σελ. 424

Ο βραβευμένος με το ανώτατο γαλλικό λογοτεχνικό βραβείο, Prix Goncourt, Πιερ Λεμέτρ έχει ένα νέο μυστήριο για τον αστυνόμο Καμίλ Βεροβέν. Δύο σεσημασμένοι, εξαιρετικά βίαιοι εγκληματίες, ληστεύουν ένα κοσμηματοπωλείο στα Ηλύσια Πεδία. Η Ανν Φορεστιέ, σύντροφος του Βεροβέν και αυτόπτης μάρτυρας, ξυλοκοπείται άγρια, αλλά γλιτώνει τη ζωή της σαν από θαύμα. Η σύλληψη των κακοποιών γίνεται για τον αστυνόμο προσωπική υπόθεση. Ομως, και οι δύο ληστές είναι αποφασισμένοι να κλείσουν το στόμα της γυναίκας που είδε τα πρόσωπά τους. Ο Λεμέτρ στήνει αριστοτεχνικά ένα κυνήγι, που η γάτα δεν είναι πάντα ο κυνηγός και το ποντίκι δεν είναι πάντα η λεία, που ο «καλός» και ο «κακός» αλλάζουν ρόλους, το δίκαιο και το άδικο δεν είναι αυτονόητα. Τα κεφάλαιά του διαρθρώνονται ακολουθώντας τις ώρες της ημέρας, τονίζοντας ακόμη περισσότερο την αίσθηση ότι λέξη τη λέξη και εξέλιξη την εξέλιξη γίνεται ένας αγώνας ενάντια στον χρόνο. Η γραφή είναι κοφτή, ο ρυθμός γρήγορος και η ατμόσφαιρα ψυχρή, δίνοντας το κατάλληλο φόντο στην καταδίωξη. Το βιβλίο έχει αποσπάσει το βραβείο καλύτερου αστυνομικού μυθιστορήματος CWA International Dagger.

ΤΖΕΪΜΣ ΠΑΤΕΡΣΟΝ

«Προσευχήσου, Αλεξ Κρος»

μτφρ.: Τίνα Μαθιουδάκη

εκδ. BELL, σελ. 416

Ισως ο πιο διάσημος ντετέκτιβ όλου του πλανήτη, ο Αλεξ Κρος, σε μία ακόμη περιπέτεια. Πρόκειται, σύμφωνα με το εξώφυλλο του βιβλίου, για «το τελικό παιχνίδι», την τελευταία αναμέτρηση ανάμεσα στον Κρος και στον παρανοϊκό Τιερί Μαλτς, που είναι αποφασισμένος να του στερήσει ό,τι αγαπά στη ζωή του. Με ενορχηστρωμένες κινήσεις, που φαίνεται ότι κάποιος –ή κάποιοι– έχει υπολογίσει πολύ καλά, ο Κρος κινδυνεύει να μετατραπεί σε μαριονέτα-δολοφόνο. Ο Τζέιμς Πάτερσον είναι από τους δημοφιλέστερους και πιο επιτυχημένους συγγραφείς όλων των εποχών, κάτοχος του ρεκόρ Γκίνες για τα περισσότερα μπεστ σέλερ στη λίστα των σκληρόδετων των New York Times, έχει τιμηθεί με το βραβείο Eντγκαρ και οι πωλήσεις των βιβλίων του έχουν ξεπεράσει τα 170 εκατομμύρια παγκοσμίως.

Διαβάστε ακόμη:

• «Αγνοούμενη μέχρι αποδείξεως του εναντίου», Σούζι Στέινερ,

εκδ. Μεταίχμιο

• «Οι καιροί των παγετώνων», Φρεντ Βάργκας, εκδ. Πατάκη

• «Η κατάρρευση», Μπι Eϊ Πάρις, εκδ. BELL

• «Το δέρμα», Μο Χάιντερ,

εκδ. Διόπτρα

• «Τα μπλουζ του δολοφόνου»,

Ρέι Σελέστιν, εκδ. Διόπτρα

• «Η ληστεία με το ελικόπτερο», Γιόνας Μπόνιερ,

εκδ. Διόπτρα

• «Το τραγούδι της Σειρήνας», Βαλ ΜακΝτέρμιντ, εκδ. Καστανιώτης

• «Eνατος τάφος», 

Στέφαν Αχνχεμ, εκδ. Διόπτρα

• «Ματωμένη Κυριακή», 

Νίκι Φρεντς, εκδ. Διόπτρα

• «Η μαριονέτα», 

Ντάνιελ Κόουλ, εκδ. Μεταίχμιο

• «Η άλλη πλευρά της σιωπής», 

Φίλιπ Κερ, εκδ. Κέδρος

Το ρέκβιεμ του εκτελεστή Κάλουμ Μακλίν

ΜΑΛΚΟΛΜ ΜΑΚΕΪ

Οταν η βία πλησιάζει

μτφρ.: Αλκηστις Τριμπέρη

εκδ. Πόλις, σελ. 384

Αν θέλουμε βέβαια να είμαστε πιστοί στην αστυνομική αργκό, ο δολοφόνος είναι αυτός που υποτίθεται ότι επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος. Ο διαβόητος εκτελεστής συμβολαίων θανάτου Κάλουμ Μακλίν, ο ήρωας του Σκωτσέζου συγγραφέα Μάλκολμ Μακέι, προετοιμάζει μεθοδικά την αποχώρησή του από την ενεργό δράση. Πρόκειται για το τελευταίο βιβλίο της «Τριλογίας της Γλασκώβης», που ξεκίνησε με τον «Αναγκαίο θάνατο του Λιούις Γουίντερ» και συνεχίστηκε με το «Πώς ένας εκτελεστής λέει αντίο». Ο Μακέι μεταφέρει στις σελίδες του τη βαριά, «γοτθική», υποβλητική ατμόσφαιρα της Γλασκώβης, αναλύει τους χαρακτήρες του, τους ξεγυμνώνει, καθώς αποκαλύπτει κάθε σκέψη, συναίσθημα, αμφιβολία τους. Ενα εξαιρετικό νουάρ με ισχυρούς ήρωες και γοητευτικό ρυθμό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή