Πιο αβέβαιο από ποτέ, το μέλλον των αεροσκαφών Τζάμπο

Πιο αβέβαιο από ποτέ, το μέλλον των αεροσκαφών Τζάμπο

1' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το 2017, ενώ τα 747 συνέχισαν να οδηγούνται προς την εξαφάνιση, ο αριθμός των πτήσεων με Α380 μειωνόταν. Ο ρυθμός με τον οποίο οι επιβατικές αεροπορικές εταιρείες τα χρησιμοποιούν στις πτήσεις τους, είναι χαμηλότερος από ποτέ. Η επόμενη χρονιά, πιθανότατα θα είναι το σημείο καμπής για το συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους.

Η αεροπορική εταιρεία Emirates που διαθέτει 100 αεροσκάφη Α380, αριθμός που την καθιστά τη μεγαλύτερη φορέα εκμετάλλευσής των εν λόγω αεροσκαφών, βρίσκεται εν μέσω διαπραγματεύσεων για την παραγγελία περισσότερων, αλλά καθυστερεί χαρακτηριστικά. Η Amedeo, μια από τις μεγαλύτερες εκμισθώτριες Α380 στον κόσμο, ανακοίνωσε πρόσφατα τα σχέδια της να δημιουργήσει μια αεροπορική γραμμή που θα βασίζεται αποκλειστικά στα Α380, αντί να συνεχίσει τις άκαρπες προσπάθειές της να εκμισθώσει τα αεροσκάφη σε φορείς εκμετάλλευσης που παραμένουν διστακτικοί.

Επιπρόσθετα, ο ανταγωνισμός από αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους έχει προκαλέσει την ανάγκη επαναξιολόγησης όλων των εξόδων. Τόσο το Α380, όσο και το 747, διαθέτουν τέσσερις κινητήρες, έτσι αναπόφευκτα καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες καυσίμων. Σαν αποτέλεσμα, οι αεροπορικές εταιρείες που θέλουν να μεταφέρουν πολλούς επιβάτες, έχουν στραφεί σε μοντέλα με δύο κινητήρες, όπως το Boeing 777 και το Airbus A330.

Εκτός από αυτό, τα αεροσκάφη Τζάμπο έχουν υψηλότερα λειτουργικά έξοδα, κάτι που δεν είναι πρόβλημα για τις εταιρείες που μπορούν να τα γεμίσουν, ώστε το κόστος να απορροφηθεί χάρις στους εκατοντάδες επιβάτες της κάθε πτήσης, αλλά όσο μεγαλύτερο είναι το αεροπλάνο, τόσο δυσκολότερα θα γεμίσει.

Ο ίδιος αριθμός επιβατών που γεμίζει ένα Α380, μπορεί να διανεμηθεί σε αρκετά, μικρότερα αεροπλάνα, δυνατότητα που επιτρέπει στις αεροπορικές εταιρείες να ελέγχουν περισσότερες χρονοθυρίδες αεροδιαδρόμων, δηλαδή τις ώρες προσγείωσης και απογείωσης σε κάθε αεροδιάδρομο. Από επιχειρηματική άποψη, περισσότερες απογειώσεις και προσγειώσεις ισοδυναμούν με λιγότερο χώρο για ανταγωνισμό, ακόμα και αν ο εν λόγω ανταγωνισμός διαθέτει το μεγαλύτερο αεροπλάνο της αγοράς.

Πηγή: Quartz Επιμέλεια: Χρήστος Κανελλόπουλος

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή