Το λιμάνι δίνει ευκαιρίες

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εστω κι αν χάθηκε πολύτιμος χρόνος με κίνδυνο να περιθωριοποιηθεί στο παιχνίδι του σκληρού ανταγωνισμού των διεθνών θαλασσίων μεταφορών, μπαίνει τελικά ιδιώτης επενδυτής στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Αν δεν «στραβώσει» κάτι την ύστατη ώρα –στην Ελλάδα ζούμε– ή δεν αρχίσει παιχνίδι καθυστερήσεων με τρικλοποδιές τύπου Ελληνικού, ΔΕΗ κ.λπ., το 67% του ΟΛΘ θα περάσει στην κοινοπραξία Deutsche Invest Equity PartnersGmbH, με τη θυγατρική της CMA CGM, Terminal Link SAS και τη Belterra Investments LTD του ομίλου Σαββίδη, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για την οικονομική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και γενικότερα της Βόρειας Ελλάδας. Το λιμάνι ήταν μια μεγάλη ανεκμετάλλευτη πηγή πλούτου για την πόλη, την οποία όμως ιδεολογικές αγκυλώσεις και συντεχνιακά συμφέροντα κρατούσαν υποβαθμισμένη στερώντας της ένα πανίσχυρο εργαλείο για την ευημερία της.

Τώρα, με την είσοδο ισχυρού παρόχου και την υλοποίηση των συμφωνημένων αναγκαίων επενδύσεων, τα πράγματα αλλάζουν και μαζί, εν πολλοίς, η τύχη της πόλης. Η Θεσσαλονίκη μπαίνει για τα καλά στον παγκόσμιο χάρτη των θαλάσσιων μεταφορών, μετατρέπεται σε οικονομικό σταυροδρόμι στην Ανατολική Μεσόγειο, με το λιμάνι της από διαμετακομιστικό να γίνεται λιμάνι προορισμού.

Τι σημαίνει πρακτικά για την πόλη και τους ανθρώπους της αυτή η αλλαγή; Θέσεις εργασίας, αναβάθμιση των εξαγωγικών δραστηριοτήτων και χρήμα. Ενας ολόκληρος μηχανισμός υποστήριξης της επιχειρηματικότητας από εταιρείες που έχουν να κάνουν με μεταφορές, ασφάλειες, νομικές υπηρεσίες, τραπεζικές συναλλαγές, κ.ά. αναμένεται να αναπτυχθεί γύρω από το λιμάνι όπου θα δημιουργηθούν, κατά τα διεθνή πρότυπα, κέντρα εμπορευματικών μεταφορών (logistics center) κ.ά.

Φίλος επιχειρηματίας, με όραμα για τη Θεσσαλονίκη, έδινε και μιαν άλλη προοπτική, σημειώνοντας πως μπορεί το λιμάνι της να καταστεί (και) χώρος μεταποίησης: «Να μπορούν να έρχονται εδώ Κινέζοι, Ινδοί, Ιάπωνες και να συναρμολογούν κάποια προϊόντα και να τα στέλνουν στην Ευρώπη πιο εύκολα από τον Πειραιά».

Πολλά μπορεί να γίνουν, αρκεί οι άνθρωποι της πόλης, οι φορείς της, να αντιληφθούν ότι το λιμάνι έχει πλέον τις προϋποθέσεις να εξελιχθεί σε αναπτυξιακό εφαλτήριο και σε συνδυασμό με άλλες κινήσεις να αλλάξει τη μοίρα τους. Ο Γιάννης Μπουτάρης με την εξωστρεφή πολιτική του άνοιξε «παράθυρα» στον κόσμο για τη Θεσσαλονίκη, καθιστώντας την ελκυστική και στον εκτός συνόρων τουρισμό. Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο με την επιστημονική του γνώση και την τεχνολογία και η Διεθνής Εκθεση με το εξαγωγικό της προφίλ θα κληθούν να υποστηρίξουν την όλη κινητικότητα, φτάνει να αντιληφθούν οι ελίτ της πόλης ότι τώρα είναι η μεγάλη ευκαιρία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή