Με τη χρεοκοπία «φλερτάρει» η Alitalia

Με τη χρεοκοπία «φλερτάρει» η Alitalia

2' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Προστασία από τους πιστωτές της και τον διορισμό ειδικού επιτρόπου, ο οποίος θα εκπονήσει σχέδιο είτε για τη ριζική αναδιάρθρωση της Alitalia είτε για την πτώχευσή της, ζήτησε χθες η διοίκηση της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας. Το βράδυ της Δευτέρας, η πλειονότητα των εργαζομένων της Alitalia είχε απορρίψει πρόταση της διοίκησης για την ενίσχυση της εταιρείας με κεφάλαια 2 δισ. ευρώ, με αντάλλαγμα την περικοπή προσωπικού και μισθών.

Η διοίκηση της Alitalia ανακοίνωσε χθες πως έχει εξαντλήσει όλες τις εναλλακτικές επιλογές και πως, μετά την απόρριψη του σχεδίου αναδιάρθρωσης από τους εργαζομένους, η μόνη επιλογή είναι να αναλάβει «νομικές διαδικασίες», καθώς τελειώνουν τα κεφάλαιά της. Η πρόταση της διοίκησης περιλάμβανε την απόλυση 1.700 εργαζομένων από το προσωπικό εδάφους και μείωση μισθού κατά 8% για τους ιπτάμενους, με αντάλλαγμα την ενίσχυση της εταιρείας με 2 δισ. ευρώ και την εκπόνηση σχεδίου για αλλαγές στις πτήσεις κοντινής και μέσης απόστασης. «Η έγκριση… θα είχε ξεκλειδώσει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 2 δισ., περιλαμβανομένων 900 εκατ. σε νέα κεφάλαια, που θα είχε χρησιμοποιηθεί για το νέο ξεκίνημα της εταιρείας», αναφέρεται σε χθεσινή ανακοίνωση της Alitalia, ενώ έχει συγκληθεί έκτακτη συνέλευση μετόχων για την Πέμπτη. Η Alitalia έχει 12.500 εργαζομένους και χάνει 500.000 δολάρια την ημέρα. Τελευταία φορά που η Alitalia είχε βρεθεί σε καθεστώς πτώχευσης ήταν το 2008. Εκτοτε, η Ρώμη πούλησε το 49% της εταιρείας στην Etihad Airways, ωστόσο οι προσπάθειες αναζωογόνησής της δεν έχουν αποδώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Το πιθανότερο αποτέλεσμα της έκτακτης γενικής συνέλευσης είναι η εταιρεία να ζητήσει τον διορισμό επιτρόπου από την κυβέρνηση. Εν συνεχεία, ο επίτροπος, έχοντας εξασφαλίσει προστασία της Alitalia από τους πιστωτές της, θα προετοιμάσει σχέδιο για την αναδιάρθρωση του επιχειρηματικού μοντέλου της αεροπορικής εταιρείας είτε ως μονάδας είτε στο πλαίσιο μερικής ή πλήρους πώλησής της, ενώ υπάρχει και το ενδεχόμενο κλεισίματός της. Οι εργαζόμενοι της Alitalia έχουν δηλώσει ότι δεν πρόκειται να κάνουν άλλες θυσίες για την εταιρεία και ότι το εργατικό κόστος της είναι ήδη μεταξύ των χαμηλοτέρων για ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες. Η Ρώμη έχει δηλώσει ότι δεν πρόκειται να διασώσει οικονομικά την Alitalia, ωστόσο ορισμένοι εργαζόμενοι φαίνεται πως εξακολουθούν να πιστεύουν πως η ιταλική κυβέρνηση δεν θα αφήσει την εταιρεία να καταρρεύσει. Το Σαββατοκύριακο ο Ιταλός πρωθυπουργός Πάολο Τζεντιλόνι είχε δηλώσει πως κατανοεί τις θυσίες που έχουν κάνει οι εργαζόμενοι, αλλά η εταιρεία δεν πρόκειται να επιζήσει χωρίς τις περικοπές που έχει ζητήσει η διοίκησή της. Χθες η ιταλική κυβέρνηση ανακοίνωσε πως θα προσπαθήσει να περιορίσει το κόστος για τους πολίτες και για τους ταξιδιώτες. Η διοίκηση της Etihad ανακοίνωσε ότι υποστηρίζει την πρόταση του διοικητικού συμβουλίου για έκτακτη γενική συνέλευση μετόχων και διορισμό επιτρόπου.

Οι συνέπειες

Ενδεχόμενη κατάρρευση της Alitalia θα έχει σοβαρές πολιτικές και οικονομικές επιπτώσεις στην Ιταλία, αν και η εταιρεία διαδραματίζει λιγότερο σημαντικό ρόλο στην ιταλική οικονομία μετά τα προβλήματα των τελευταίων ετών. Η εταιρεία όπως υφίσταται σήμερα δημιουργήθηκε μετά την πτώχευση της αρχικής εταιρείας το 2008 και την πώληση των καλύτερων περιουσιακών της στοιχείων σε ομάδα επενδυτών. Το μερίδιο της Alitalia στην ιταλική αεροπορική αγορά έχει μειωθεί από το 23% το 2007 στο 18% το 2015. Ο αριθμός πελατών που πέταξαν με Alitalia έχει μειωθεί στα 22 εκατ. το 2015 από 30 εκατ. το 2005.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή