Σχέδιο real estate από την Cosco στον Πειραιά με ξενοδοχείο και mall

Σχέδιο real estate από την Cosco στον Πειραιά με ξενοδοχείο και mall

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το μεγαλύτερο λιμάνι ακτοπλοΐας μεταξύ των 69 οργανωμένων λιμένων της Μεσογείου είναι ο Πειραιάς με 16,540 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ συνολικά η χώρα εμφανίζει τη δεύτερη μεγαλύτερη ακτοπλοϊκή κίνηση μετά την Ιταλία με 25,2 εκατομμύρια επιβάτες.

Οι δύο χώρες καλύπτουν αθροιστικά το 70% της συνολικής επιβατικής κίνησης, με το μερίδιο της Ιταλίας στο 37,3% και της Ελλάδας στο 32,7%. O Πειραιάς αρχής γενομένης από φέτος θα αναβαθμιστεί περαιτέρω όσον αφορά στις λιμενικές υποδομές (κρηπιδώματα, εκβαθύνσεις, ράμπες, καθαρισμός κ.λπ.) στο πλαίσιο του επενδυτικού πλάνου του ΟΛΠ, που προβλέπει δαπάνες 15 εκατομμυρίων το 2017 για τη βελτίωση και συντήρηση όλων των λιμενικών υποδομών.

Μεσοπρόθεσμα, δε, η νέα διοίκηση του ΟΛΠ, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», καταρτίζει και σχέδιο ανάπτυξης του real estate του λιμανιού. Δηλαδή, καταστημάτων και χώρων υποδοχής και αναμονής όπως και ανάπτυξης ξενοδοχειακού συγκροτήματος. Η σχεδιαζόμενη αυτή αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της λιμενικής ζώνης εκτιμάται πως θα δημιουργήσει ενδιαφέρον στους επιβάτες και όχι μόνο για μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής στην περιοχή του λιμανιού.

Το δεύτερο σημαντικότερο ακτοπλοϊκό λιμάνι στη Μεσόγειο μετά τον Πειραιά, με βάση των αριθμό των επιβατών, είναι αυτό της Νάπολης με 6,32 εκατομμύρια ταξιδιώτες, υποδιπλάσιο δηλαδή αριθμό από αυτόν του Πειραιά. Σημειώνεται πως σημαντική παράμετρος της αυξημένης κίνησης του Πειραιά είναι και το γεγονός ότι η διασύνδεση του Αργοσαρωνικού και ειδικά της Σαλαμίνας πραγματοποιείται από το πορθμείο του.

Παράλληλα, αποτελεί το κύριο λιμάνι σύνδεσης της ηπειρωτικής Ελλάδας με εκατοντάδες νησιά του Αιγαίου. Ο κύκλος εργασιών του ΟΛΠ από την ακτοπλοΐα διαμορφώθηκε το 2016 στα 10,338 εκατομμύρια περίπου όσο και το 2015 και το καθαρό αποτέλεσμα μετά φόρων της συγκεκριμένης δραστηριότητας ήταν κέρδη 1,589 εκατομμύρια, αυξημένα κατά 45% από το 2015.

Μετά τον Πειραιά και τη Νάπολη στην τρίτη θέση βρίσκεται η Μεσσήνη, η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Σικελίας, με 5,9 εκατομμύρια επιβάτες και τέταρτο λιμάνι είναι αυτό στις Βαλεαρίδες Νήσους. Την πεντάδα με τα μεγαλύτερα σε κίνηση ακτοπλοϊκά λιμάνια συμπληρώνει το Σπλιτ, στις δαλματικές ακτές της Κροατίας.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την ετήσια μελέτη της Ενωσης Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου (MedCruise ), η οποία παρουσιάστηκε αυτή την εβδομάδα στο Fort Lauderdale του Μαϊάμι στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης Seatrade Cruise Global 2017 και αφορά την κίνηση το 2015, καθώς δεν μπορούν να συγκεντρωθούν επαρκή στοιχεία για όλους τους λιμένες για το 2016 ακόμη. Ομως με βάση την ετήσια οικονομική έκθεση του ΟΛΠ για το 2016, ο αριθμός των συνολικά διακινηθέντων επιβατών στον Πειραιά σημείωσε μικρή πτώση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Με βάση πάντως τα δεδομένα της MedCruise στη Μεσόγειο διακινούνται ακτοπλοϊκά, μη συμπεριλαμβανομένης δηλαδή της κρουαζιέρας και των ιδιωτικών μετακινήσεων, 77 εκατομμύρια επιβάτες, που επιβιβάζονται και αποβιβάζονται κατά τη διάρκεια 281 χιλιάδων προσεγγίσεων πλοίων σε λιμάνια. Στον Πειραιά πραγματοποιούνται ετησίως 14 χιλιάδες προσεγγίσεις πλοίων.

Στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου διακινούνται 41,17 εκατομμύρια επιβάτες ακτοπλοΐας μέσω 199.495 προσεγγίσεων πλοίων, ενώ στα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου 23,88 εκατομμύρια επιβάτες πλοίων μέσω 41.304 προσεγγίσεων. Στα λιμάνια της Αδριατικής, συμπεριλαμβανομένων δηλαδή αυτών της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, διακινούνται 11,94 εκατομμύρια επιβάτες μέσω 40.708 προσεγγίσεων. Σημειώνεται πως κάθε ταξίδι είναι κυκλικό και περιλαμβάνει προσεγγίσεις πέραν του ενός προορισμού και έτσι τα παραπάνω στοιχεία απεικονίζουν επισκέψεις ίδιων πλοίων και επιβατών σε περισσότερα από ένα λιμάνια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή