Ο διάσημος θαυμαστής του Γιώργου Πέτρου

Ο διάσημος θαυμαστής του Γιώργου Πέτρου

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κοντά στο Kensington Palace, το «Μαζί» είναι το αγαπημένο ελληνικό εστιατόριο του Κώστα Πηλαβάκη στο Λονδίνο. Χωρίς υπερβολή, ο πιο σημαντικός παράγων στην αγορά της κλασικής μουσικής παγκοσμίως, ο Κώστας απολαμβάνει εδώ και λίγα χρόνια μια πιο χαλαρή ζωή ανάμεσα στις επαγγελματικές δραστηριότητες που συνεχίζει να τις ασκεί και στην ιστιοπλοΐα.  Κοσμοπολίτης που μεγάλωσε σε Αμερική, Ελλάδα, Αίγυπτο και Καναδά, κάτοικος στη Βοστώνη, στο Αμστερνταμ, στο Λονδίνο, χαμογελάει υπερήφανος που θυμήθηκε τη λέξη «κοιλιόδουλος» χάρη στο θέαμα που προσέφερα καταβροχθίζοντας λουκουμάδες.

Η συζήτηση ήρθε φυσικά στους Ελληνες που κάνουν διεθνή καριέρα στην κλασική μουσική. Το πρώτο όνομα που σκέφτηκα ήταν αυτό του μαέστρου Γιώργου Πέτρου. Αρχισα να περιγράφω την αρχική μου ευχαρίστηση, στη συνέχεια τον θαυμασμό και στο τέλος την αδιάντροπη ζήλια (ο Τίτος Πατρίκιος ξεχωρίζει τους ποιητές στους κακούς, στους καλούς και σε αυτούς που ζηλεύει) που δοκίμασα κατά την διάρκεια της ακρόασης της όπερας «Alessandro» του Handel υπό τη διεύθυνσή του. Ολες οι αρετές που μπορεί να φανταστεί ένας ακροατής βρίσκονται εκεί: βαθιά γνώση του ύφους της εποχής, γούστο συνδυασμένο με εξαίρετη μουσική ευφυΐα που το εμποδίζει να γίνει μανιέρα, αίσθημα του θεάτρου που σπάνια βρίσκει κάποιος σε σύγχρονους αλλά και σε παλαιούς μαέστρους. Και όλα αυτά, θαύμα θαυμάτων που ούτε ο Δημήτρης Μητρόπουλος δεν το κατάφερε, με μια ελληνική ορχήστρα!

Ναι, για πρώτη φορά στη μουσική ιστορία αυτού του τόπου, μια ελληνική ορχήστρα ηχογραφεί στην Deutsche Grammophon και στην Decca χάρη στον αρχιμουσικό της: η Armonia Atenea είναι η γνωστή Καμεράτα, μια εξαίρετη ορχήστρα που παρέμεινε επαρχιακή ακόμα και με τον Neville Mariner και που μετατράπηκε σε διεθνές συγκρότημα χάρη στο ταλέντο του Πέτρου.

Δεν είσαι ο μόνος που τον θαυμάζει, μου απαντά ο Κώστας. Εδώ και λίγο καιρό, μου τηλεφώνησε ο Riccardo Chailly λέγοντάς μου ότι σταμάτησε το αυτοκίνητό του, διότι του ήταν αδύνατον να συνεχίσει να οδηγεί μέχρι να ακούσει ποιος επιτέλους είναι αυτός που διευθύνει τόσο καλά τον «Προμηθέα» του Μπετόβεν στο ραδιόφωνο. «Με μεγάλη μου έκπληξη άκουσα ότι πρόκειται για … ελληνική ορχήστρα με Ελληνα μαέστρο και σκέφτηκα να σου τηλεφωνήσω για να σου εκφράσω τον ενθουσιασμό μου», καταλήγει ο Chailly στον Πηλαβάκη.

Κι όμως, η Armonia Atenea, αυτό το ανεκτίμητο μουσικό σύνολο, το μοναδικό που προσδίδει διεθνή μουσική ακτινοβολία στην Ελλάδα, σήμερα έχει πρόβλημα επιβίωσης. Είναι θέμα εθνικής αξιοπρέπειας να ενισχυθεί. Αυτό το άρθρο το γράφω με την έγκριση του Κώστα Πηλαβάκη. Ο Γιώργος Πέτρου δεν έχει ανάγκη την Ελλάδα, τον ζητούν παντού. Για μια ελληνική ορχήστρα, όμως, που ούτε ο Μητρόπουλος δεν κατάφερε να αναδείξει σε εξαγώγιμο είδος, θα ήταν τραγικό να τον χάσει.

* Ο κ. Dionysios Dervis – Bournias (Διονύσης Δερβιτσιώτης – Μπουρνιάς) είναι μαέστρος.  

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή