Ενας ευφρόσυνος «Βαφτιστικός» ως εθνικό κεφάλαιο

Ενας ευφρόσυνος «Βαφτιστικός» ως εθνικό κεφάλαιο

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ποτέ δεν χορταίνεται ο «Βαφτιστικός». Το αποδεικνύει το ανανεωμένο ενδιαφέρον για την αθηναϊκή οπερέτα, 100 χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμα αυτής της κορωνίδας του είδους, κατά τα πρότυπα της σχολής των Παρισίων ή της Βιέννης. Ο Θεόφραστος Σακελλαρίδης, ο δημιουργός του «Βαφτιστικού» αλλά και πολλών ακόμη επιτυχιών (όπως το «Πικ Νικ», όπου ακούστηκε το «Σφίξε με»), θα έπρεπε να είναι όνομα πασίγνωστο και στους σύγχρονους Ελληνες αν σταθεί κανείς στην τεράστια επίδραση που είχε η μουσική δημιουργία του στο εθνικό γούστο επί σειρά δεκαετιών.

Ο Γιώργος Πέτρου, ο διευθυντής των Μουσικών της Καμεράτας και της Armonia Atenea, επιμένει να κρατά ζωντανό τον δίαυλο ανάμεσα σε αυτήν την τεράστια εθνική μουσική κληρονομιά και στο σύγχρονο κοινό. Αυτές τις ημέρες που παρουσιάζεται το νέο ανέβασμα του «Βαφτιστικού» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, τα πλήθη συρρέουν γνωρίζοντας ότι θα συγκινηθούν, θα γελάσουν, θα γεμίσουν χαρά. Αυτό είναι και το πνεύμα της οπερέτας, γεμάτης ευτράπελα, ανατροπές, σάτιρα και τραγούδια που δεν ξεκολλούν από το μυαλό. Ο Γιώργος Πέτρου, που συστηματικά ασχολείται με πολύ σοβαρό τρόπο για την παλινόρθωση του είδους με τρόπο πλήρως παραγωγικό για το σύγχρονο κοινό, αυτή τη φορά ανέλαβε και τη σκηνοθεσία πλην της διεύθυνσης. Και έδωσε έναν «Βαφτιστικό» γήινο και αιθέριο, όπως είναι η φύση της οπερέτας, πικάντικη, χοντροκομμένη, αστική, αυθάδης και απρόβλεπτη. Ο «Βαφτιστικός», κοπής 2019, φέρνει αισθητικά ένα υβρίδιο αθηναϊκού Μεσοπολέμου, αλλά εν γένει μια αύρα μπελ επόκ. Τα πανό παραπέμπουν στις ταπετσαρίες του Γουίλιαμ Μόρις και της αρ νουβό, ο καναπές είναι κάποιος «Λουδοβίκος», η τραπεζαρία παραπέμπει στο De Stijl, τα φορέματα είναι του 1920 και του 1930, αλλά ο απόηχος είναι των Βαλκανικών και του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

«Ο “Βαφτιστικός” αποτελεί ένα από τα μουσικά μνημεία του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού», λέει ο Γιώργος Πέτρου. «Είναι η δεύτερη φορά που καταπιάνομαι με το έργο ως διευθυντής ορχήστρας και η πρώτη ως σκηνοθέτης. Στη νέα παραγωγή του ΜΜΑ, θέλησα να παρουσιάσω το έργο με μια διαχρονική αισθητική, η οποία όμως παραπέμπει στην αθηναϊκή μπελ επόκ του 1918, με μια πιο σύγχρονη υποκριτική προσέγγιση. Χαίρομαι πολύ που μπορώ να ανακαλύπτω νέες πτυχές και νέες ομορφιές σε ένα κλασικό έργο όπως ο “Βαφτιστικός”. Και είμαστε υπερήφανοι που με τους Μουσικούς της Καμεράτας παρουσιάζουμε την επετειακή αυτή παραγωγή για τη συμπλήρωση 100 ετών από την παρουσίαση του έργου». Υψηλής απόδοσης οι ρόλοι: Ελένη Σταμίδου, Δημήτρης Ναλμπάντης, Αννα Κουτσαφτίκη, Γιάννης Χριστόπουλος, Μάριος Σαραντίδης, Αργύρης Πανταζάρας, Χάρης Αττώνης, Σταμάτης Πακάκης.

​​ Θεόφραστου Σακελλαρίδη, «Ο Βαφτιστικός». Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» (9, 11, 13/1). Τις επόμενες παραστάσεις διευθύνει ο Νίκος Λαάρης πλην της βραδινής στις 13/1 που θα διευθύνει ο Γιώργος Πέτρου (θα δοθεί και απογευματινή στις 4 μ.μ.).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή