Αποστολή στο Άμπου Ντάμπι: Νέο Audi e-tron

Αποστολή στο Άμπου Ντάμπι: Νέο Audi e-tron

3' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την πρωτεύουσα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων επέλεξε η Audi για την παγκόσμια παρουσίαση του απόλυτα ηλεκτρικού νέου μοντέλου που ακούει στο όνομα e-tron. Στους αμμόλοφους του Αμπου Ντάμπι, αλλά και μέσα στους ουρανοξύστες της πρωτεύουσας, πήραμε μια πρώτη οδηγική γεύση της ολοκληρωμένης πρότασης, που μας εξέπληξε θετικά.

ΤΟΥ ΑΡΗ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

To νέο Audi e-tron είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής. To μεγάλο, κατάλληλο για καθημερινή χρήση σπορ SUV «ηλεκτρίζει», είτε είναι ακίνητο είτε κινείται. Το φουτουριστικό του ντιζάιν, η ιδιαίτερη, ηλεκτρική πίσω πόρτα και η Singleframe μάσκα σε ανοιχτό γκρι χρώμα επικοινωνούν και οπτικά μια κορυφαία τεχνολογία που προϊδεάζει για μοναδική οδηγική εμπειρία. Το e-tron είναι ελάχιστα πιο μεγάλο από το Q5. Φτάνει τα 4,9 μέτρα μήκος σε αντίθεση με τα 4,7 του συμβατικού SUV. Παράλληλα, το πλάτος και το ύψος είναι στα 1,9 μέτρα και 1,6 μέτρα αντίστοιχα.

Το ηλεκτρικό SUV κινείται από δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι αυτοί καθαυτοί δεν εκπέμπουν CO2 και είναι αθόρυβοι. Μια νέα γενιά quattro, αυτή της ηλεκτρικής τετρακίνησης, εγγυάται εξαιρετική πρόσφυση και εντυπωσιακά δυναμικά χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα εξασφαλίζει πως μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου θα επιτυγχάνεται η ιδανική κατανομή της διαθέσιμης ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες. Η απόδοση του εμπρός ηλεκτροκινητήρα είναι 125 kW και του πίσω 140 kW. H συνδυαστική ισχύς φτάνει τα 300 kW (ή 408 ίππους), ενώ η ροπή αγγίζει τα 660 Nm.

Καθοριστικός παράγοντας για τον σπορ χαρακτήρα και τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά του e-tron είναι η τοποθέτηση των μπαταριών χαμηλά και στο κέντρο του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, οι μπαταρίες εξασφαλίζουν στο ηλεκτρικό SUV μια αυτονομία που το καθιστά απόλυτα κατάλληλο για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.

Αποστολή στο Άμπου Ντάμπι: Νέο Audi e-tron-1

Το e-tron κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ που φτάνει τα 300 kW (ή 408 ίππους), ενώ η ροπή αγγίζει τα 660 Nm.

Η αυτονομία

Σημαντικό είναι πως σε περισσότερες από το 90% όλων των επιβραδύνσεων το e-tron ανακτά ενέργεια αποκλειστικά μέσω των ηλεκτροκινητήρων του, ενώ φτάνει τον μέγιστο βαθμό ανάκτησης ενέργειας σε συνδυασμό με το ενσωματωμένο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησής του. Σύμφωνα με την Audi, η αυτονομία του είναι 400 km, αλλά πρακτικά αλλάζουν τα πράγματα, κάτι που είδαμε και στην οδήγησή μας στο Αμπου Ντάμπι. Το εντυπωσιακό είναι ότι οι μπαταρίες φορτίζονται κατά 80% σε μόλις 30 λεπτά σε δίκτυο ταχείας φόρτισης. Τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 5,7 δευτερόλεπτα.

Η Audi είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί ένα τέτοιο σύστημα σε ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής. Στην αποτελεσματικότητα του συστήματος πρόωσης συμβάλλει και η έξυπνη αεροδυναμική σχεδίαση. Κορυφαία έκφρασή της είναι οι προαιρετικοί, εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες –άλλη μία παγκόσμια πρώτη για μοντέλο παραγωγής– οι οποίοι όχι μόνο μειώνουν τον συντελεστή οπισθέλκουσας αλλά ανεβάζουν το ψηφιακό DNA του αυτοκινήτου σε εντελώς νέο επίπεδο.

Το Audi e-tron παρέχει χώρους και άνεση αντίστοιχα ενός συμβατικού, μεγάλου μοντέλου της μάρκας. Ο συνδυασμός τους με τα υψηλής ποιότητας υλικά και τα εξαιρετικά επίπεδα συναρμογής καθιστά την ηλεκτρική οδήγηση/μετακίνηση μια κατεξοχήν premium εμπειρία. Η οποία εξασφαλίζεται από την εκτεταμένη και αξιόπιστη γκάμα δυνατοτήτων φόρτισής του, τόσο στο σπίτι όσο και στα ταξίδια.

Αποστολή στο Άμπου Ντάμπι: Νέο Audi e-tron-2

Το αυτοκίνητο διαθέτει πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Από το σύστημα πλοήγησης με τον προγραμματισμό διαδρομής που προβάλλει την ενδεδειγμένη διαδρομή με τα απαραίτητα σημεία φόρτισης, την αυτόματη τιμολόγηση για τη χρήση των φορτιστών και με τον έλεγχο εξ αποστάσεως από το smartphone, η διασύνδεση του Audi e-tron είναι εξαιρετική. Είναι εξοπλισμένο με το high-end media center MMI navigation plus, το οποίο διαθέτει στάνταρ τόσο το LTE Advanced όσο και ένα Wi-Fi hotspot. Επιπροσθέτως, ένας μεγάλος αριθμός συστημάτων υποβοήθησης διευκολύνει τον οδηγό. Για παράδειγμα, το efficiency assist που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό ενισχύει την οικονομική οδήγηση, προβάλλοντας πληροφορίες πρόβλεψης και εκτελώντας αυτόματη ανάκτηση ενέργειας. Αν μάλιστα επιλέξει κανείς το adaptive cruise assist, το σύστημα μπορεί επίσης να επιβραδύνει και να επιταχύνει το ηλεκτρικό SUV προβλέποντας τις συνθήκες.

Στην Ελλάδα αναμένεται να κοστίζει λίγο κάτω από 90.000 ευρώ και θα είναι διαθέσιμο από τον Φεβρουάριο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή