ΜΟΥΣΙΚΗ

Πιάνο και «ηρεμία» ζητούν οι ακροατές της κλασικής μουσικής στο ιντερνετ

ΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Με συναυλίες στο Πεκίνο και στην Ασία καθώς και στην Ευρώπη για το 2019 γιορτάζει η DG τα 120 χρόνια της.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Πέντε λεπτά με τον Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ να παίζει στο πιάνο ένα απόσπασμα από το Φεγγαρόφωτο του Κλοντ Ντεμπισί συγκέντρωσαν 145.000 θεάσεις στο YouTube. Tο νούμερο μπορεί να μη φαίνεται μεγάλο για τα ιντερνετικά δεδομένα, αλλά το ενδιαφέρον σε αυτή την περίπτωση είναι ότι το βίντεο προέρχεται από το προσωπικό κανάλι του 76χρονου διεθνούς φήμης μαέστρου, ενός δραστήριου YouTuber και χρήστη των σόσιαλ μίντια.

«Τα δεδομένα έχουν αλλάξει», μας λέει η αντιπρόεδρος της ιστορικής εταιρείας Deutsche Grammophon, Κλεοπάτρα Σωφρονίου, από το γραφείο της στο Βερολίνο. Η «κίτρινη ετικέτα» γιορτάζει τα 120 χρόνια από την ίδρυσή της και η δυναμική της εμφάνιση στα κανάλια του Διαδικτύου τα τελευταία χρόνια σηματοδοτεί το πέρασμα σε μια εποχή ψηφιακών, κυρίως, δεδομένων τόσο για την ίδια την εταιρεία όσο και για τους καλλιτέχνες. «Ενθαρρύνουμε τους καλλιτέχνες μας να έχουν δραστηριότητα και το δικό τους κανάλι στο Διαδίκτυο για να επικοινωνούν με το κοινό τους. Στην περίπτωση του Μπάρενμποϊμ η πρωτοβουλία ήταν δική του. Προσπαθούμε να τους δώσουμε κίνητρα να ασχοληθούν, αλλά αυτό δεν είναι, φυσικά, προϋπόθεση για να συνεργαστούμε μαζί τους», μας λέει η κ. Σωφρονίου.

Τα τελευταία 20 χρόνια η μείωση των πωλήσεων cd σε παγκόσμιο επίπεδο, η ανάπτυξη του streaming, η εύκολη πρόσβαση σε ευρυζωνικά δίκτυα και Wi-Fi άλλαξαν τον τρόπο επικοινωνίας της μουσικής και την πρόσβαση στο ακροατήριο. «Για παράδειγμα, σε μια πλατφόρμα, όπως το Spotify, οι περισσότεροι ακούν μεμονωμένα κομμάτια, θέλουν κάτι πιο σύντομο, της τάξεως των 3-5 λεπτών και έτσι έπρεπε και εμείς να προσαρμοστούμε στην προσέγγιση της μουσικής. Δεν σταματάμε να παράγουμε συμφωνίες, αλλά πρέπει να ικανοποιήσουμε και τις ανάγκες των ανθρώπων που δεν θέλουν να ακούσουν ένα ολόκληρο άλμπουμ», σημειώνει η κ. Σωφρονίου, οπότε η DG παράγει πλέον και μουσικά βίντεο βλέποντας την «κατανάλωση» της μουσικής μέσω YouTube. «Πρέπει να ανοίξουμε τον κόσμο της κλασικής μουσικής σε νέα ακροατήρια».


«Να ανοίξουμε την κλασική μουσική σε νέα ακροατήρια», λέει η αντιπρόεδρος της Deutsche Grammo-phon Κλ. Σωφρονίου.

Γεννημένη στο Αγρίνιο, με σπουδές στη μουσική και στη φιλοσοφία στην Αθήνα και στη Γερμανία, η Κλεοπάτρα Σωφρονίου εντάχθηκε αρχικά στο γερμανικό γραφείο της Αmazon το 1999 σε μια θέση-πρόγονο του σημερινού «content manager», ενώ αργότερα εντάχθηκε στο δυναμικό της Universal Music και ειδικότερα στην Deutsche Grammophon, στον τομέα του μάρκετινγκ.

Σήμερα η DG μετράει στα διαδικτυακά της κανάλια περίπου 1 εκατομμύριο συνδρομητές και η εικόνα που παρουσιάζουν τα έσοδα από την ψηφιακή δραστηριότητά της είναι «θετική», όπως επισημαίνει η κ. Σωφρονίου. Ρωτάμε εάν προκύπτουν τάσεις προτίμησης από τον ανεξάντλητο πλούτο της κλασικής μουσικής στο κοινό του Διαδικτύου και η αντιπρόεδρος της Deutsche Grammophon μας ξαφνιάζει λέγοντάς μας πως οι περισσότεροι ακούν «easy listening» έργα, κυρίως με πιάνο, σολιστικό ή με τη συνοδεία λίγων εγχόρδων. «Αυτό νομίζω συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι ακούν συνήθως μουσική για να ηρεμήσουν», τονίζει η Κλεοπάτρα Σωφρονίου. Οι συμφωνίες και η όπερα θα πρέπει, λίγο ακόμη, να περιμένουν.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ