Στην ευρωπαϊκή αγορά παγωτού στοχεύει η Κρι Κρι

Στην ευρωπαϊκή αγορά παγωτού στοχεύει η Κρι Κρι

3' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η διάθεση μεγαλύτερου ποσοστού της εταιρείας στην αγορά, χωρίς να αποκλείεται ακόμη και η είσοδος στρατηγικού επενδυτή σε αυτήν, υπό την προϋπόθεση ωστόσο η οικογένεια Τσινάβου να διατηρήσει το μάνατζμεντ, αποτελεί έναν από τους επόμενους βασικούς στόχους της εταιρείας Κρι Κρι.

Ουσιαστικά, πρόκειται για όχημα που θέλει να αξιοποιήσει η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία για την κατάκτηση όχι μόνο της αγοράς γιαουρτιού, αλλά και της αγοράς παγωτού, καθώς έτσι θα έχει περισσότερες πηγές άντλησης κεφαλαίων για τις απαιτούμενες επενδύσεις.

«Για τον λόγο αυτό πήγαμε και στο roadshow στο Λονδίνο το φθινόπωρο και βρισκόμαστε και σήμερα εδώ», ανέφερε χθες χαρακτηριστικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρι Κρι Παναγιώτης Τσινάβος κατά την παρουσίαση της εταιρείας στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών. Σημειώνεται ότι σήμερα η οικογένεια Τσινάβου κατέχει το 74% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, το 16% ανήκει σε θεσμικούς επενδυτές και το 10% σε ιδιώτες επενδυτές. Τον περασμένο Ιούνιο, η μετοχή της Κρι Κρι εντάχθηκε στον δείκτη μεσαίας κεφαλαιοποίησης του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Από την άλλη, ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Τσινάβος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο εισόδου της Κρι Κρι ως επενδυτή σε άλλη εταιρεία του κλάδου. «Εξετάζουμε τις ευκαιρίες που μπορεί να προκύψουν», απάντησε.

Εξαγωγές παγωτού

Στα πολύ πιο άμεσα, πάντως, σχέδια της εταιρείας είναι κυρίως η περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεών της εκτός Ελλάδας, η οποία θα βασιστεί σε δύο άξονες: πρώτον, τοποθέτηση των επώνυμων στραγγιστών γιαουρτιών της στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ του εξωτερικού, για τις οποίες ήδη παρασκευάζει γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας και, δεύτερον, επέκταση των συνεργασιών επίσης με ξένες αλυσίδες, προκειμένου να παράγει για λογαριασμό τους προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Στην ευρωπαϊκή αγορά παγωτού στοχεύει η Κρι Κρι-1

«Οι επενδύσεις μας στο μέλλον θα αφορούν κυρίως το παγωτό. Στο παγωτό υπάρχει ίσως μεγαλύτερη ευκαιρία ακόμη και από αυτή που υπάρχει στο ελληνικό γιαούρτι», υποστήριξε ο κ. Τσινάβος. Ενδεικτικό του παραπάνω είναι ότι μόνο από τη διάθεση δύο κωδικών παγωτού που παρασκεύασε η Κρι Κρι φέτος για λογαριασμό της αλυσίδας Aldi στο Ηνωμένο Βασίλειο πραγματοποίησε πωλήσεις περίπου 2 εκατ. ευρώ.

Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους η διοίκηση της Κρι Κρι «βλέπει» ευκαιρία στην ευρωπαϊκή αγορά παγωτού ιδιωτικής ετικέτας είναι οι εξής: πρόκειται για αγορά που υπολογίζεται σε 10 δισ. δολάρια και η κατανάλωση παγωτού στις άλλες χώρες της Ευρώπης γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και δεν έχει την εποχικότητα της ελληνικής αγοράς. Εξαγωγές παγωτού μπορεί να γίνονται ακόμη και εκτός Ευρώπης, με τον κ. Τσινάβο να αναφέρει το παράδειγμα της Κίνας. Το παγωτό έχει διάρκεια ζωής δύο χρόνια και όχι μερικές ημέρες, όπως το γιαούρτι, κάτι που επιτρέπει τη μεταφορά του και με πλοίο σε μακρινές αποστάσεις και με σχετικά χαμηλότερο κόστος από αυτό των οδικών, πολλώ δε μάλλον, των αεροπορικών μεταφορών.

Σε ό,τι αφορά το γιαούρτι, η Κρι Κρι μετά την τοποθέτηση προϊόντος με το δικό της σήμα στη βρετανική αλυσίδα Waitrose βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις και με τις υπόλοιπες αλυσίδες με τις οποίες έχει ήδη συνεργασία για την παραγωγή γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας (Tesco, Sainsbury’s, Aldi, Coop, Marks & Spencer). Οι εξαγωγές της Κρι Κρι από 5% του τζίρου της το 2003 πλέον αποτελούν το 37% και το 2018 υπολογίζονται σε 34,5 εκατ. ευρώ.

Επενδύσεις 9-11 εκατ.

Οι επενδύσεις που προγραμματίζει η εταιρεία για το 2019 αναμένεται να είναι 9-11 εκατ. ευρώ. Πέραν των παρεμβάσεων στις μονάδες παραγωγής παγωτού και γιαουρτιού, η εταιρεία σχεδιάζει την κατασκευή μονάδας παραγωγής βιοαερίου, αξιοποιώντας τα υγρά απόβλητα του εργοστασίου της. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ. Επίσης σχεδιάζει τη δημιουργία θεματικού πάρκου εκπαιδευτικού χαρακτήρα για τη γαλακτοκομία και τη γαλακτοβιομηχανία με στόχο την προσέλκυση 15.000-20.000 μαθητών.

Για το 2018 η εταιρεία εκτιμά πως θα κλείσει με αύξηση τζίρου άνω του 19%, ξεπερνώντας τα 90 εκατ. ευρώ, και κερδών άνω του 20% σε σύγκριση με το 2017, ενώ διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης προβλέπει και για το 2019.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή